|

Falimentul Feroplas Ind a lăsat datorii de 36 milioane de euro. Lichidatorul vinde o hală din Alba Iulia cu 3 milioane de euro

Fosta hală industrială de la Feroplas Ind Alba Iulia este scoasă la vânzare cu 3 milioane de euro plus TVA. Lichidatorul societăţii încearcă să acopere o mică parte din datoriile uriaşe ale firmei, cifrate la peste 30 milioane de euro.

Hala aflată lângă magazinul Ambient a fost modernizată după cumpărarea de la administratorul judiciar al falimentarei UTEPS SA Alba Iulia. Spaţiile industrial au o suprafaţă de 2,6 hectare (26.000 de metri pătraţi). În preţ este inclus şi terenul de 4,8 hectare, plus alte facilităţi oferite investitorilor. Hala a fost modernizată în urmă cu aproximativ 5 ani. Pentru că nu a putut fi vândută prin licitaţie publică, lichidatorul încearcă o negocere directă cu potenţialii clienţi. La intrarea în faliment, Feroplas Ind SRL are datorii imense la creditori: 156 milioane de lei, adică 36 milioane de euro.

Firma are sediul social la Petroşani, cu puncte de lucru la Alba Iulia, Sibiu şi Cluj-Napoca. Cea mai importantă activitate era la Alba Iulia unde lucrau aproximativ 250 de persoane dintr-un total de 450. În fostele spaţii industriale ale uzinei UTEPS se producea plasă sudată şi alte tipuri de cofecţii metalice. Afacerea a mers bine în perioada 2005 – 2008, dar a căzut total ca urmare a crizei economice. Feroplas Ind nu a mai făcut faţă obligaţiilor financiare şi “şi-a cerut” insolvenţa.

Criza economică şi deciziile greşite ale managementului au determinat intrarea societăţii în insolvenţă (în decembrie 2008), respectiv în faliment (aprilie 2009). Dosarul de faliment este pe rolul Tribunalului Hunedoara. Pe lângă procesul de faliment, un alt dosar vizează atragerea răspunderii foştilor administratori Vasile Mureşan şi Nicolae lazăr, consideraţi de administratorul judiciar ca fiind răspunzători pentru închiderea societăţii.

 Motive care au determinat falimentul în viziunea adminsitratorului judiciar, Casa de Insolvenţă Transilvania:

Ajungerea debitoarei în încetare de plăţi se datorează atât unor factori obiectivi, dar şi managementului defectuos şi gestionării necorespunzătoare a patrimoniului. Întocmirea şi prezentarea unor situaţii financiare, nu în toate cazurile conforme cu realitatea, care puteau distorsiona analiza efectuată de către instituţiile bancare la acordarea creditelor, ulterior dovedindu-se că nu au putut face faţă achitării ratelor aferente creditelor contractate. Din situaţiile financiare prezentate şi din analiza lor, răzbate ideea că una din principalele probleme a managementului societăţii încă din anul 2006, a fost aceea de a da o imagine cât mai bună societăţii, de a o face atractivă pentru partenerii de afaceri, bănci şi instituţii financiare şi chiar pentru eventuali investitori.

Clădirile şi terenurile au fost supraevaluate pentru a crea o imagine cât mai bună a patrimoniului societăţii, rezultând contractarea de credite cărora societatea nu le-a mai putut face faţă. Valoarea de inventar la data de 02.12.2008 este de 80.891.507 lei, la un curs de 4,3 lei, echivalentul sumei de 18.811.978 euro, faţă de valoarea stabilită de evaluatorul nostru la această dată de cca 12,5 milioane euro.

Politica comercială, practicată în sem. II2008, a fost o altă cauză a intrării societăţii în stare de incapacitate de plată. În această perioadă s-au vândut mărfuri sau produse sub preţul de achiziţie, respectiv de producţie. La mărfurile şi produsele finite în luna noiembrie diferenţa nefavorabilă de preţ a fost de 11.944.786 lei.

 Lipsa unor proceduri clare şi transparente în ceea ce priveşte întocmirea, modificarea şi circulaţia documentelor, ţinând cont de structura organizatorică complexă cu punct de lucru la Alba Iulia, Sibiu, Petroşani şi Cluj. Probabil că factorii de decizie din societate au analizat necesitatea unor autoturisme pentru deplasarea salariaţilor, dar totuşi ni se pare nefondată contractarea unui număr ridicat de autoturisme vis a vis de nevoile societăţii. Gestiunea inadecvată a relaţiilor cu furnizorii şi clienţii. Durata de încasare a creanţelor se află mult peste valoarea optimă, ceea ce conduce la situaţia neîncasării clienţilor în intervale satisfăcătoare de timp.

Disponibilităţi băneşti reduse, insuficiente acoperirii obligaţiilor de plată acumulate de debitoare pe parcursul perioadei, neachitarea acestora ducând la dificultăţi de ordin financiar şi agravând situaţia financiară a debitoarei.

 Angajarea unor resurse ineficiente în activitatea întreprinderii şi utilizarea ineficientă a resurselor deţinute – contractarea unor credite pentru a acoperi alte credite şi dobânzi a fost o decizie păguboasă a conducerii societăţii.

URL scurt: http://anchete.alba24.ro/?p=90630

Publicat de pe 19 Ian 2013. Publicat in Breaking News, Economie, Faliment. Poti urmari orice raspuns la acest articol prin RSS 2.0.

Lasa un raspuns

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

Publicitate

www.AutoPieseonline24.RO

Publicitate

Publicitate

Publicitate

 

Comentate recent

  • neluba: Deaia va bat si nu va iert ******.De acum incolo va dau capace mai mult .
  • anka: bine spus baby ,domnui sa fie cu ei
  • Compartimentul Urmariri: Este la Aiud.
  • gogu: daca furau o gaina erau de mult condamnati si cu executare ! asa tara asa justitie !!!
  • aLa.Bun: ce e ma cu astea e acasa de craciun e lasatil in pace